Câte calorii se găsesc în deserturi

Frumos

Află care este aportul de proteine, grăsimi şi hidrocarburi din produse de patiserie, prăjituri, torturi şi jeleu de fructe.

Tabel calorii deserturi

Calorii deserturi

Din punctul de vedere al sănătăţii, prăjiturile şi patiseriile sunt printre cele mai dăunătoare dulciuri. Ele conţin grăsimi care au o influenţă negativă asupra nivelelor de colesterol din sânge, precum şi mari cantităţi de zahăr uşor asimilabil, care acţionează negativ asupra metabolismului hidrocarburilor în organism.

Tabel cu calorii deserturi
 Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi (g)
Căpşuni cu frişcă 100 g 127 1,1 10,4 8,4
Căpşuni în gelatină 100 g 126 15,4 0,2 16,0
Chec 100 g 384 6,4 17,6 53,5
Coptură cu drojdie 100 g 290 7,4 8,2 47,7
Ecler 100 g 329 5,9 10,2 55,2
Must de mere 100 g 127 2,2 0,5 28,7
Peltea cu caise 100 ml 54 0,4 0,0 12,9
Peltea de agriş 100 ml 53 0,0 0,0 13,0
Peltea de mere 100 ml 97 0,1 0,1 23,7
Peltea de prune 100 ml 63 0,1 0,0 15,5
Peltea de vişine 100 ml 78 0,2 0,0 18,9
Peltea din mere uscate 100 ml 66 0,1 0,0 16,3
Pere în sos de vanilie 100 g 151 1,6 1,1 34,8
Pişcoţi (calorii deserturi) 100 g 344 4,7 0,9 64,2
Pişcoţi cu cremă de fructe 100 g 355 4,7 9,3 64,2
Plăcintă cu mere 100 g 186 3,5 6,0 30,0
Prăjitură crocantă simplă 100 g 429 5,2 23,8 49,9
Prăjitură din brânză cu stafide 100 g 333 13,9 13,4 39,7
Prăjituri crocante cu cremă de fructe 100 g 435 5,1 18,5 62,6
Prăjituri cu cacao 100 g 438 6,1 23,8 51,4
Prăjituri cu migdale 100 g 421 8,5 1,6 65,5
Prăjituri frantuzeşti cu cremă 100 g 555 5,4 38,6 46,4
Prăjituri frantuzeşti cu cremă de fructe 100 g 466 5,7 25,6 52,7
Prune uscate cu frişcă bătută 100 g 281 2,3 12,6 38,0
Tartă cu fructe 100 g 276 3,2 9,0 47,2
Tort biscuit cu cremă de ciocolată 100 g 335 4,4 12,4 53,6
Tort biscuit cu cremă de fructe 100 g 391 5,6 20,0 58,8
Tort biscuit cu frişcă 100 g 391 5,6 20,0 58,8
Tort de migdale 100 g 535 6,6 35,8 46,8
Tort din aluat franţuzesc cu cremă 100 g 533 5,0 37,4 44,0

Deserturile şi regimul sănătos

Nu numai copii iubesc dulciurile şi deserturile. În loc de prăjituri cu cremă – plăcinte cu drojdie şi biscuiţi, iar în loc de bomboane – ciocolată, iată unele din recomandările dieteticienilor pe care le regăsim în piramida alimentaţiei copiilor, dar care le pot fi de folos şi adulţilor. Valoarea lor energetică ridicată măreşte cu siguranţă riscul de obezitate. Un sistem simplu de a verifica dacă riscăm să devenim supraponderali este folosirea unui calculator BMI. Termenul de “calorii deserturi” este unul foarte complex, depinzând în funcție de ingrediente.

Consumarea de produse de patiserie introduce obiceiuri alimentare proaste, de care ne putem debarasa punând în viaţă regimul „schimbarea totală”. Astfel lipsim organismul de o masă completă, cuprinzând produse din cereale integrale, surse de proteine, vitamine şi substanţe minerale. Dacă servim dulciuri între mese, se dereglează metabolismul hidrocarburilor în organism, acesta având nevoie de trei mese principale pe zi, şi de două gustări mici, fără a ciuguli şi a completa calorii în perioadele dintre acestea. Salturile de nivel al zahărului în sânge între mesele principale favorizează dezvoltarea diabetului de tip II şi îngrăşarea.

Soluţia optimă este consumarea de deserturi preparate din produse naturale, fără adaosuri şi – în măsura posibilităţilor – cu o valoare calorică cât mai redusă. Putem servi de exemplu zmeură cu un adaos de miere. Reţetele culinare recomandă de asemenea plăcinta cu morcovi, a cărei gust aminteşte de cel al turtei dulci. Puteţi încerca şi versiunea dietetică a acestui produs, pentru a diminua numărul de calorii deserturi.

,