Află câte calorii conține fiecare tip de pâine

Frumos

Alimente de bază, diverse produse de patiserie ne stau pe masă în fiecare zi, alături de pâine. Căutați în lista de mai jos câte proteine, grăsimi și carbohidrați conțin aceste alimente.

Oricât de tentant ar fi mirosul de pâibe aburindă, nu toate produsele de panificație sunt sănătoase. Află acum aportul de proteine, grăsimi şi hidrocarburi din pâine, chifle şi alte produse de patiserie.
Recomandate în special pentru micul dejun, dar și pentru masa de amiază, multe dintre varietățile de produse de patiserie și pâine conțin suficienți carbohidrați pentru organismul nostru. E bine de știut că aceștia ne oferă energia de lungă durată, fapt de importanță extremă pentru tonusul nostru corporal zilnic. În tabelul de mai jos, veți găsi cifrele exacte cu privire la proteine, carbohidrați și grăsimi în multe produse de acest fel.
 

Pâinea este un produs cu o valoare nutritivă şi energetică relativ ridicată, de aceea constituie baza piramidei hrănii pentru copii. Conţine în primul rând hidrocarburi compuse sănătoase, care sunt pentru noi o sursă de energie, precum şi vitamine din grupa B, indispensabile pentru funcţionarea celulelor nervoase, acid folic, zinc, magneziu, calciu, anumite cantităţi de proteine şi foarte necesarele fibre alimentare.

Tabel de calorii ale pâinii
Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi (g)
Baghete 100 g 282 7,9 1,7 60,1
Chiflă dulce 100 g 299 8,0 5,3 53,7
Chiflă dulce cu brânză 100 g 318 10,6 12,3 40,1
Chiflă dulce cu gem 100 g 293 6,5 4,2 57,1
Chiflă dulce cu mac 100 g 304 7,5 5,2 55,5
Chiflă simplă 100 g 235 8,0 0,9 48,9
Chifle de grâu 100 g 272 7,3 1,5 58,5
Franzelă 100 g 333 7,0 7,0 61,6
Gogoşi 100 g 296 5,6 13,0 38,8
Pâine cu seminţe 100 g 228 8,6 1,4 43,9
Pâine de grâu 100 g 249 6,8 1,4 56,0
Pâine de secară 100 g 223 5,6 1,7 51,5
Pâine normală 100 g 245 5,4 1,3 57,0
Pâine pentru tost 100 g 305 8,1 4,7 58,8
Prăjitură cu gem 100 g 284 5,3 61,0 2,1

Valorile nutritive ale pâinii

Din punct de vedere al calităţilor nutritive, cea mai valoroasă este pâinea integrală– coaptă din făină integrală de grâu sau de orz, care conţine mai multe vitamine şi săruri minerale precum şi fibre alimentare ce sunt prezente în tărâţe. Pâinea albă nu are valoare nutritivă înaltă, în plus având şi un număr mai mare de calorii. Pâinea cu adaos de seminţe integrale ale plantelor oleaginoase: floarea soarelui, dovleac, susan, in, soia, mac, porumb sau chimen, constituie o sursă suplimentară de vitamine, săruri minerale şi acizi graşi nesaturaţi.

Locul pâinii într-un regim sănătos

Fibra prezentă în pâinea neagră curăţă intestinul de resturile de mâncare, favorizează mişcările peristaltice, absoarbe apa, dă timp de câteva ore o senzaţie de saţietate. Aceasta din urmă potoleşte pofta de mâncare şi permite menţinerea unei siluete suple. În plus, ajută la coborârea nivelelor de colesterol din sânge, deoarece limitează absorbţia acestuia la nivelul tubului digestiv. Printre contraindicaţiile consumării de pâine neagră se numără ulcerul gastric şi duodenal precum şi afecţiunile ficatului şi cele ale intestinului, deoarece pâinea neagră creşte aciditatea şi produce balonări. În seminţele de cereale se găseşte gluten. Persoanele care suferă de celiachie nu pot consuma pâine „normală”. Aceasta este valabilă şi la pacienţi suferind de phenylketonuria, care nu tolerează proteinele naturale. Pâinea albă este delicată şi uşor de digerat.  Se recomandă copiilor mici, persoanelor suferind de afecţiuni ale intestinului, de ulcer gastric sau de boli de pancreas. Dacă nu o vom consuma în exces, pâinea nu ne va îngrăşa.

Mod de păstrare recomandat

Pâinea se păstrează cel mai bine în cutii de lemn sau de plastic, învelită într-un şervet de in. Sacii de plastic nu sunt potriviţi pentru acest scop, deoarece pâinea poate mucegăi în interiorul acestora. Dacă punem în cutia pt. pâine un măr sau un cartof crud, aceasta se va păstra proaspătă un timp mai îndelungat. Pâinea poate fi congelată chiar şi pe trei luni, pentru a nu-şi pierde aroma. Ea trebuie înpachetată ermetic înainte de congelare şi nu trebuie ţinută în frigider, unde îşi pierde prospeţimea.

,