• cooking

Cele mai bune legume pentru servirea preparatelor din pește

Frumos
Alice Ciobanu

Alice CiobanuSunt Alice şi ador să gătesc. Îmi plac senzaţiile stârnite de aromele care-mi umplu casa în timp ce „bucătăresc” şi sunt fericită când îi văd pe cei din jur cum se bucură de fiecare îmbucătură. Am început prin a fi food-blogger dintr-o joacă sau dintr-o întâmplare, iar astăzi n-aş mai putea concepe viaţa mea fără fărâma magică a bucatelor.


Legumele sunt considerate ca fiind principala sursă de vitamine și minerale care, alături de fructe, contribuie la aportul zilnic al carbohidraților și al fibrelor alimentare.

Legumele și vegetalele conțin cantități importante de carotenoizi și agenți fitoprotectori (substanțe ce au un rol de prevenție a neoplaziilor, bolilor cardiovasculare sau pierderii vederii legată de vârstă), sunt lipsite de colesterol și au un conținut crescut de apă.

Păstăile, conopida, broccoli, mazărea, morcovul sunt lipsite de colesterol și conțin cantități însemnate de vitamina C, A, B, contibuind la aportul de fier, calciu și acid folic.

În concluzie, legumele constituie alimente cu valoare nutrițională mare. Așa că este extrem de important să consumăm legume zilnic, cât mai puțin preparate termic, aproape de starea lor crudă. Alături de pește sunt o garnitură perfectă și vei obține o masă echilibrată caloric și sănătoasă.

Se știe că peștele, și in special somonul, este o carne ce aduce un aport însemnat de vitamina D, vitamină atât de necesară pentru sistemul imunitar. Somonul este valoros nutrițional datorită bogăției în acizi grași omega 3, triptofan, fosfor și vitamine din grupul B și face parte din categoria peștilor de calitate, fiind considerat unul dintre cei mai gustoși și sănătoși pești din lume.

Somon cu legume

Somon cu legume

Ingredientele necesare unei farfurii echilibrate și sănătoase sunt: mazăre, păstăi, conopidă, broccoli și morcov și o bucată de somon. Tot ce trebuie să faci este:

  1. Ia o bucată de somon, trece-o printr-un jet de apă rece și usuc-o bine cu un șervet absorbant. Încălzește cuptorul la 180 grade. Stropește bucata de somon cu zeama de la ¼ lămâie, cu 2 linguri de ulei de măsline și presară câteva ace de rozmarin verde. Presară sare de mare. Învelește bucata de somon într-o foaie de copt (udă și scursă în prealabil ) și dă-l la cuptor pentru 20 de minute.
  2. Spală câteva păstăi verzi, câteva buchețele de broccoli, conopidă și mazăre. Usucă-le într-o strecurătoare. Curăță morcovul, spală-l și taie-l în șuvițe subțiri. Într-o tigaie încălzește 2 linguri de ulei și sotează ușor legumele. Scoate-le pe o farfurie caldă și păstrează-le la cald până în momentul servirii.
  3. Servește legumele calde alături de bucata de somon copt.

O masă echilibrată, sănătoasă și plină de energie.

, , , , , ,