Un curcubeu la farfurie

Frumos

Nutriționiștii au împărțit fructele și legumele în 5 grupuri cromatice. Fiecare culoare oferă un set diferit de beneficii pentru sănătate. Pentru a rămâne sănătoși trebuie sa folosim o dieta care mixează toate grupurile acestea.

O portie sanatoasa de Familia

ta are nevoie de o dieta formata din fructe și legume ale tuturor celor cinci grupuri de culoare:

  1. crude,
  2. congelate,
  3. gătite,
  4. dar cel mai bine fierte în aburi
  5. sau stoarse.

Legumele albe,

de exemplu:

conopida, prazul, țelina, pătrunjelul, cartofii la fel ca ceapa și usturoiul au proprietăți anti-bacteriane și anti-virale.

  • Ele susțin sistemul nostru imunologic.

Legumele roșii

cum ar fi
roșiile, ardeii roșii capia, zmeura,căpșunile sau pepenele rosu

  • ne protejează celulele corpului
  • și au grijă și de inima noastră.

Legumele sau

fructele gălbui-portocalii cum ar fi
morcovii, piersicile, caisele sau portocalele ajuta imunitatea,

  • protejează văzul și sistemul circulator de afecțiuni tipice și pielea de razele ultraviolete.

Legumele albastre/purpurii

cum ar fi
sparanghelul, pătlăgica vânătă, strugurii roșii, fructele de mure, prunele sau afinele

  • conțin agenți antioxidanți si de asemenea conțin agenți anti-bacterieni și anti-inflamatorii.
  • Ei ajuta în combaterea infecțiilor tractului urinar.

În fine, legumele si fructele verzi

cum ar fi
spanacul, salata, broccoli, varza de Bruxelles, fasolea verde, kiwi sau avocado ajuta vederea,

  • neutralizează toxinele,
  • fortifica vasele de sânge
  • și măresc imunitatea organismului.
, , , , , ,