Produse care nu pot să se regăsească în aceeaşi dietă

Sănătos

Merită ştiut care sunt produsele care nu trebuiesc combinate în alimentaţia zilnică şi care sunt consecinţele consumării combinaţiillor respective.

Castravetele şi roşia

Se pare că această combinaţie atât de uzuală nu este de loc recomandabilă. Castravetele proaspăt conţine enzimă ascorbică, iar aceasta distruge vitamina C din roşii. Câteva picături de suc de castraveţi sunt suficiente pentru a distruge vitamina C din mai multe kilograme de roşii!

Brânza dulce şi roşiile

Combinaţia de brânză dulce cu roşiile este dăunătoare pentru articulaţii. Acizii care se află în roşii, şi care le dau acestora gustul caracteristic, intră în reacţie cu calciul din brânza dulce, ceea ce duce la apariţia de sedimente la nivelul articulaţiilor. Consumarea în mod regulat a acestei combinaţii de produse poate duce chiar la dureri articulare puternice.

dietă sănătoasă roşii

Peştele şi uleiul de floarea soarelui sau cu ulei de porumb

Peştele este o preţioasă sursă de acizi graşi nesaturaţi omega 3, care susţin funcţionarea sistemului nervos, au un efect benefic asupra articulaţiilor şi previn apariţia tumorilor. Atât uleiul de floarea soarelui cât şi cel de porumb conţin acizi omega 6, care neutralizează acţiunea acidului omega 3, astfel accelerându-se procesul de îmbătrânire a organismului. De aceea aceste produse nu trebuie folosite simultan, de exemplu pentru prăjire. Oricum, cu mult mai sănătos este peştele fript, preparat la grătar sau fiert în aburi.

dietă sănătoasă vin

Vin cu carne roşie

Carnea de vită, de porc şi vânatul în combinaţie cu vinul roşu poate cauza chiar anemie. Taninul din vin frânează procesul de absorbţie a fierului şi asimilarea sa de către organism, iar carnea roşie este cea mai bogată sursă de fier din alimentaţie.

Cozonac cu ceai

Taninul din ceai acţionează defavorabil asupra procesului de absorbţie al proteinelor, limitează asimilarea magneziului, a calciului, cuprului, zincului şi fierului. Cu cât ceaiul este mai tare, cu atât acţiunea defavorabilă a taninului este mai puternică. Drojdia este o bogată sursă de vitamina B1, care susţine funcţiile sistemului nervos şi chiar şi aluatul cu drojdie este foarte valoros în acest sens. Nu însă şi în cazul combinării sale cu ceaiul, deoarece taninul face imposibilă absorbţia vitaminei în organism.

Cartofi cu unt

Luate în sine, ambele alimente au foarte multe calorii, împreună însă formează o adevărată bombă. Cartofii sunt o sursă de hidrocaburi, au un index glicemic ridicat şi, după ce îi sunt consumaţi, creşte nivelul de glucoză în sânge. Pancreasul produce deci mari cantităţi de insulină pentru a limita glicemia din sânge. Insulina este responsabilă şi pentru funcţionarea celulelor de grăsime şi are o acţiune de stimulare asupra acestora. Aşadar, cu această ocazie înmagazinăm aproape toată grăsimea consumată.

, , , , ,