Obiceiuri culinare – introducere intr-o alimentație sănătoasa

Sănătos

Obiceiurile culinare nesănătoase parvin din copilărie; alt motiv pentru o alimentație nepotrivita sunt semi-preparatele. Cum putem schimba aceste obișnuințe?

Legume și fructe de 5 ori pe zi

Legumele conțin în principal carbohidrați sănătoși, vitamine și minerale. Consumul de fructeoferă un complex necesar de vitamine. Chiar și pe timp de iarnă puteți alege dintr-o gamă variată. Dacă nu puteți cumpăra fructe și legume proaspete, există întotdeauna varianta fructelor congelate sau conservate.

Apa și activitatea fizica

Incercați să dezvoltați un obicei în a consuma în fiecare zi, cat mai multa apă potabilă – este un ingredient indispensabil al unui regim alimentar sănătos. O persoană matură ar trebui să bea intre 1,5 l și 2 l de lichide pe zi. Activitatea fizica ar trebui să facă parte din stilul de viață, în cazul în care vă pasă de sănătate. Ideal ar fi să alegeți o forma de activitate fizica, care să vă ofere și plăcere.

Cultura culinara

Când sunteți la o petrecere, este nepoliticos să nu consumați spanac, doar pentru ca nu vă place. Dar, mai presus de toate, nu este ințelept nici să lăsați spanacul pe farfurie, deoarece conține multe vitamine. Descoperirea unor noi gusturi poate deveni o activitate plăcuta, care vă poate îmbogății nu doar meniul, dar și corpul cu nutrienți de care duceți lipsa.

Planificarea cumpărăturilor

Dacă vă planificați din timp cumpărăturile, va fi mai ușor să controlați ceea ce consumați; în plus, vă oferă posibilitatea de a manca sănătos și diversificat. Când vă e pofta de gustări, alegeți iaurt, fructe, legume și nuci. În cazul dulciurilor, alegeți-le pe cele care nu au calorii goale.

Schimbați grăsimea animala pe cea vegetala

Grăsimea animală crește nivelul de colesterol din corp; prin urmare, atunci când cumpărați carne, fiți atenți să fie slabă. De asemenea, ar trebui să învățați să gătiți preparatele cu ulei măsline și să investiți intr-o tigaie bună, care să vă permită să prăjiți fără ulei. Sarea este vitală în corpul uman, însă doza zilnică pentru un adult nu ar trebui să depășească 5-6 g.
De asemenea, trebuie limitat și aportul de zahar. Toate acestea nu ar trebuie să fie dificile intr-un regim alimentar sănătos.

, , , , ,