Mituri ale dieteticii

Sănătos

Ne vom strădui să demistificăm câteva reguli cu privire la recomandările şi interdicţiile dietetice. Să verificăm dacă regimul nostru este corect.

 

Opiniile fixe care circulă de ani întregi, privind conţinutul grăsimii şi influenţa malefică a produselor dietetice, sunt foarte des exagerate sau pur şi simplu neadevărate.

Ciocolata nu îngraşă

Da este adevărat, însă cu condiţia să nu mănânci câte un baton întreg ci doar câteva bucăţi. Pe lângă aceasta, valorile nutritive se găsesc numai în ciocolata neagră conţinând magneziu anti stres şi antioxidanţi foarte buni pentru sănătate. Conform dieteticienilor, ciocolata este desertul cel mai sănătos.


Dulciurile sunt păcatele împotriva siluetei tale.

Bineînţeles că nu! Ţine minte, nu ţii dieta pentru a te pedepsi , astfel trebuie să-ţi permiţi şi mici plăceri – puţin, nici un gram în plus!

Renunţă la zahăr şi te eliberezi de el.

Ultimile cercetări au dovedit că suntem la fel de dependenţi de cofeină sau de nicotină, ca de zahăr. Când renunţăm la zahăr în ceai sau cafea, după un timp ne vom dezobişnui de gustul lor dulce. Să renunţăm atunci, succesiv, la zahăr.

Batoanele energizante înlocuiesc cu succes mâncarea.

Da, este un adevăr, dar valabil numai la sportivi. Aceste batoane au ca menire susţinerea efortului antrenamentului prin aport de energie şi material reconstructiv. Ele nu înlocuiesc o masă obişnuită!

Cofeina din cafea “arde caloriile”.

Să nu mizăm pe acest efect. Desigur, o mică porţie de cofeină accelerează metabolismul, însă, în cantităţi mai mari, ea elimină din organism minerale cum ar fi calciul sau magneziul. Merită amintit faptul că, după fiecare ceaşcă de cafea trebuie băut un pahar de apă pentru a contracara efectul deshidratant al cofeinei.

Consumul de vin roşu după masă scade cantitatea de grăsimi asimilate.

Din păcate, o altă teorie absurdă. Bineînţeles că un pahar de vin roşu după masă este benefic, însă el nu influenţează metabolismul grăsimilor. Silueta francezilor se datorează mai curând modului civilizat în care mănâncă. Ei mănâncă frecvent, dar încet, în porţii mici. Nu vizitează “fast food-urile”.

Dacă este să mâncăm în oraş, atunci numai bucătărie chinezească.

Eroare totală. Amatorii de mâncăruri chinezeşti trebuie să accepte faptul că acestea îngraşă foarte tare. De vină sunt… mai toate specialităţile: orezul prăjit, macaroanele, ruladele, carnea de raţă, sosurile.

În restaurante să nu mâncăm alte hidrocarburi în afară de cartofi.

În acest fel se spune că am putea să luăm caloriile sub control. 3 cartofi mici aduc aproximativ 145 kcal. Cu cât ne-ar putea îngrăşa aceste calorii la ieşirea din restaurant?

Sursa caloriilor are efect asupra masei corporale.

Da, aşa-zisele calorii “grase” ne îngraşă, iar cele proteice ne permit păstrarea siluetei. Caloriile din grăsimi sunt o sursă de energie “de rezervă”, folosită după ce se metabolizează hidrocarburile, în schimb proteinele sunt un “material de construcţie” care nu îngraşă.

Dacă vrem să slăbim, să evităm lactatele şi brânzeturile.

Această teză este complet eronată. Lactatele degresate au efectul benefic de a accelera metabolismul

.

Bananele, strugurii şi morcovii conţin mult zahăr.

Da, conţin, dar acesta nu este un motiv să renunţăm la aceste alimente. Ele conţin multe fibre, potasiu şi caroten.

Mâncând doar salată ardem calorii.

Bineînţeles masa noastră corporală va scădea drastic dacă ne vom restrânge meniul la salată, dar trebuie spus că ne vom simţi foarte rău cu un asemenea regim.
Efectele finale ale acestui meniu pot fi foarte nesănătoase!

, ,