Dietă pentru inimă

Sănătos

Inimile noastre sunt suprasolicitate şi trebuie să le îngrijim urmând o dietă pentru inimă care reduce nivelul de colesterol rău, fără a-l afecta pe cel bun.

Inamicul inimii se numeşte colesterol

Organismele noastre iau mare parte din colesterol din mâncare. Depozitele se formează pe pereţii arteriali şi pot duce la arteroscleroză generalizată, boală coronariană sau hipertensiune. Aşadar, activităţile fizice alături de un plan de dietă adecvat au un rol important în viaţa de zi cu zi.

Mâncăruri bune pentru inimă:

  • Fructe şi legume de cinci ori pe zi. În meniul zilnic ar trebui să avem cel puţin o jumătate de kilogram de fructe şi legume. Acestea nu numai că sunt o sursă importantă de fibre, dar conţin şi antioxidanţi (beta-caroten, vitamina C şi E). Conţin de asemenea acid folic şi vitamine din grupa B, care dizolvă substanţele ce duc la arteroscleroză. Cele mai bune sunt legumele cu frunze verzi şi citricele.
  • Produse lactate cu conţinut redus de grăsimi – de 3-4 ori pe zi. Laptele, iaurtul şi brânza de vaci sunt o sursă importantă de calciu, care ajută la arderea ţesuturilor adipoase şi la menţinerea unei mase corporale adecvate, ca metodă de prevenire a bolilor de inimă.
  • Carne macră – de 3-4 ori pe săptămână. Carnea de vită, de porc şi de miel conţine acid sialic, care este eliminat în mare parte din organism, însă parte intră în structura celulară, mai ales în vasele de sânge şi în artere, putând cauza boli cardiovasculare. Deci, este mai bine să evitaţi aceste cărnuri şi să mâncaţi carne macră, de exemplu de pui.
  • Cereale – de 4-5 ori pe zi. Acestea ar fi bine să fie produse integrale, de exemplu pâine de secară, şroturi, müsli şi fulgi de ovăz, pentru că sunt bogate în fibre. Fibrele absorb particulele de colesterol din hrană şi previn absorbţia acestora în organism.
  • Peşte marin gras – de 3 ori pe săptămână. Carnea de somon, ton şi sardine este bogată în acizi graşi şi Omega-3, care duc la scăderea nivelului de trigliceride din sânge şi au proprietăţi antitrombotice. Cel mai bine este să consumaţi peştele fript sau făcut pe grătar, în loc de pesmet, pentru că şi acesta are acizi graşi.

Ce dăunează şi cum să vă ajutaţi

Inima este forţată de lipsa activităţilor fizice şi de dieta bogată în colesterol. Starea inimii se înrăutăţeşte apoi din cauza fumatului şi a altor substanţe. Anumite boli cum ar fi diabetul, obezitatea şi chiar răceala sau depresia pot slăbi inima. Respectând diete stricte nu vom obţine rezultate spectaculoase, însă dacă dieta vine împreună cu un stil de viaţă sănătos, aceasta va reuşi să influenţeze semnificativ funcţionarea sistemului circulator. Trebuie să ne aducem aminte că arteroscleroza, care este una dintre principalele cauze ale bolilor de inimă, se dobândeşte în timp îndelungat, încet şi fără simptome vizibile.

, , , , , ,