Cum sa-ti dublezi aportul de legume la cina

Sănătos

Este foarte usor sa incluzi mai multe fructe si legume in masa ta de cina. Iata trei ponturi simple pentru a prepara retete cu legume.

1. Mananca o salata inainte

Incepe-ti cina sanatoasa cu o salata mixta de fructe si legume inainte de-a servi felul principal – aceasta te ajuta si sa mananci mai multe legume si iti umple stomacul cu o salata hranitoare, lasand astfel mai putin loc pentru mancarurile bogate in calorii care urmeaza.

2. Amesteca legumele cu felul principal

Daca faci retete cu legume si paste pentru cina, adauga niste broccoli tocat cubulete sau ardei taiati marunt si adauga niste branza. Sau adauga niste conopida in piureul de cartofi – asta va conferi cartofilor un gust mult mai dulce.

3. Prajeste legumele

Daca nu iti plac legumele gatite la abur, incearca să le prajesti putin în ulei de masline si adauga un pic de suc de lămâie si otet balsamic, plus o o lingura de branza slaba. Prepara-ti o cina sanatoasa cu tot ce gasesti in frigider (de ex. pastarnac, hreanul, ceapa, morcovi, etc) si aranjeaza toate legumele pe o foaie de copt. Presara apoi ulei de măsline, sare și piper și cateva ierburi aromate. Pune-le la cuptor aproximativ 30 de minute pana devin moi.
Rezultatul este o cina sanatoasa si uimitor de dulce cu fructe si legume ce se poate manca si zilele urmatoare – portioneaza in caserole ceea ce ramane si ai deja portiile de legume pe tot parcursul saptamanii. Ai obtinut un plus de legume pentru cina si ti-ai redus timpul pentru gatit la jumtate!
Iar ca desert delicios cu fructe – amesteca bucati mici de fructe și cereale integrale intr-un bol de iaurt si ai obtinut si un fel dulce si hranitor. E chiar usor sa ai o cina sanatoasa cu fructe si legume, nu-I asa?