Beneficiile consumului de cafea pentru sănătate

Sănătos

Timp de mai mulţi ani s-a crezut că efectele cafeinei din cafea ar putea cauza hipertensiune şi boli cardiace. Citiţi aici despre beneficiile acestui aliment pentru sănătate.

Cafeaua vă poate face rău dacă consumaţi prea multă. Peste patru căni de cafea pe zi privează corpul de magneziu, cauzând astfel tensiune nervoasă şi insomnie. Totuşi, puteţi bea fără probleme 2-3 căni pe zi, fără ca aceasta să vă afecteze negativ starea de sănătate.


Cafeaua ne dă energie
Cafeaua întăreşte şi înfrumuseţează

Cafeaua decafeinizată conţine antioxidanţi care apar în timpul prăjirii boabelor.

Aceste substanţe distrug radicalii liberi acumulaţi în organism, rezultaţi din contaminarea aerului. Antioxidanţii luptă împotriva schimbărilor produse de cancer, încetinesc procesul de îmbătrânire şi chiar formarea ridurilor.

Pe de altă parte, cafeaua cu cafeină împiedică eliminarea apei la nivel celular, garantând astfel hidratarea organismului. Cafeina are un rol benefic asupra circulaţiei sanguine şi distruge celulele grase, deci ne ajută să slăbim.

Studiile recente arată că beneficiile cafeinei nu se limitează numai la acela de a stimula, ci şi de a îmbunătăţii concentrarea, având în acelaşi timp anumite proprietăţi antidepresive, drept pentru care ne bine-dispune.

Ne protejează de boli

  • Cafeina îmbunătăţeşte circulaţia sanguină în vasele de sânge din creier, contracarând disfuncţionalităţi ale creierului.
  • Cafeaua decafeinizată are proprietăţi diuretice şi previne nefrolitiaza.
  • Dacă beţi două-trei cafele pe zi, scade riscul de pietre la rinichi.
  • Cu trei cafele pe zi veţi îmblânzi crizele de astmă, deoarece cafeina dilată alveolele pulmonare şi bronhiale, ajutându-vă să respiraţi mai uşor.
  • Pentru cei care au tensiune mică, cafeaua are proprietăţi relaxante şi reglează tensiunea.

Cine nu trebuie să bea cafea

Cei care suferă de palpitaţii, hipertensiune şi ulcer ar trebui să bea doar cafea decafeinizată. Femeile însărcinate ar trebui să limiteze consumul de cafea la o cană pe zi.

, , ,