• nutrients

Prăjirea rapidă și legumele: adu o schimbare meselor tale

Sănătos

Învață de ce legumele supuse la prăjirea rapidă îți pot îmbogăți mesele, modificându-ți garniturile într-un mod complet nou și creând un dialog între felul principal și salate.

Unii bucătari consideră că prăjirea rapidă este un concept total ridicol: atâta vreme cât mâncarea nu se face dacă nu este în contact cu sursa de căldură, nu are rost să prelungești procesul prin prăjire rapidă. Dar greșesc: și acest articol îți va demonstra de ce.

Principiul din spatele prăjirii rapide

Prăjirea rapidă își are originea în sudul Chinei, într-o regiune unde oamenii, în mod tradițional, au avut acces redus la lemn de foc. Această realitate a dus la inventarea a diverse metode de gătit rapid. Când prăjești rapid legumele, le expui la căldură mare, după care, alternativ, le răcești. Rezultatul este că legumele se prăjesc la suprafață și rămân moi în interior.

Cum alegem combinația corectă

Datorită acestei metode de gătit rapide, trebuie să îți alegi legumele în funcție de consistență și textură. De exemplu, morcovi și țelina sunt o combinație minunată; ceapa și prazul ar trebui adăugate simultan, întrucât au timpi de pregătire identici; ardeiul gras și roșiile parțial uscate la soare se amestecă bine unele cu celelalte etc.

Cum adăugăm cantitatea corectă de condimente

Când iei în calcul prăjirea rapidă, cantitatea este mai importantă decât tipul condimentului folosit. Uleiul încins reduce intensitatea uleiurilor volatile din condimente (ele sunt cele care dau savoare); astfel, va trebui să îmbogățești legumele, folosind cantitatea corespunzătoare de condimente măcinate.

În acest cadru, cea mai bună soluție este să adaugi atâta condiment cât să acopere legumele cu un strat subțire. Fă asta chiar înainte de a lua legumele de pe foc. În acest fel, vei păstra parțial intensitatea condimentelor, fără a interveni în gustul legumelor.