• nutrients

Legume și siguranța alimentară: ce trebuie să știi

Sănătos

Siguranța alimentară pentru legume este de importanță deosebită, dar există reguli pe care le poți urma pentru a pregăti o masă sănătoasă și sigură în același timp.

Pentru a păstra natura proaspătă a legumelor și, subiacent, a produselor pe bază de legume (cum ar fi salatele sau sucurile), trebuie să urmezi câteva reguli de bază. Unele dintre aceste reguli sunt contextuale, altfel spus ele se aplică fie la un număr limitat de varietăți de legume, fie într-un moment specific al anului, când este pur și simplu prea cald pentru a depozita legumele pe rafturi.

Lista de trucuri și sugestii de mai jos ar trebui să își dea o privire amănunțită în problemele de siguranță alimentară:

  • Nu cumpăra legume stricate sau lovite; pe lângă că nu sunt potrivite pentru consum, transmit diverse boli celorlalte legume aflate în imediata proximitate.
  • Nu pune legume proaspete în aceeași plasă cu pește sau carne (fie proaspătă, fie congelată).
  • Spală legumele bine, chiar dacă intenționezi să le cureți de coajă mai târziu.
  • Spală legumele sub jet de apă, în loc să le pui într-un bol cu apă.

Când gătești legume, acordă atenție la două detalii foarte importante:

  1. Legumele pre-tăiate trebuie spălate numai dacă nu au fost spălate de producător. Această informație ar trebui să fie disponibilă pe pachet; dacă nu este, înseamnă că trebuie să le speli tu.
  2. Nu folosi legume pre-tăiate sau curățate de coajă decât dacă sunt cu adevărat proaspete sau congelate. Legumele păstrate pentru o lungă perioadă de timp fără a fi congelate sunt mai predispuse la putrezire decât legumele care sunt păstrate intacte. Această regulă se aplică pentru toate legumele, neținând seama de tipul lor sau de temperatura la care sunt expuse.