• nutrients

Legume reinventate: sosuri și dipuri

Sănătos

Adaugă sosuri și dipuri la legume pe aburi sau fierte și vei afla în ce constă un fel de mâncare inventiv.

Există două modalități de a prepara sosuri pentru legume și cărnuri ușoare și de a fi sigur că gustul original al acestora va prezent până la final: prin gătirea de sosuri calde pe bază de grăsimi sau amestecând grăsimi cu ierburi proaspete pentru a obține sosuri sau dipuri.

Regula de bază când te decizi pentru un sos sau altul este să le faci cât mai simplu cu putință în ce privește adaosul de condimente. Sosurile calde puternic condimentate vor neutraliza gustul legumelor dacă acestea sunt gătite separat, în timp ce sosurile picante reci vor avea un efect similar. Dacă vrei o alternativă, ia în calcul bucătăriile thailandeză și chineză, unde legumele sunt prăjite rapid împreună cu sosul și condimentele.

Sosuri gătite la cald

  • Folosește grăsimi (cum ar fi unt sau ulei) și făină pentru a găti o bază pentru sos. Ca să te asiguri că îți ies, nu alege făină integrală, ci caută o varietate mai lejeră.
  •  Poți face sosul cu apă, dar e de preferat să adaugi supă de pui, întrucât aceasta va îmbogăți aroma.
  • Înainte de a fi gata, adaugă ingredientele adiționale și, la final, o cantitate mică de condimente.

 Sosuri și dipuri preparate la rece

  • Folosește smântână dulce ca bază. Dacă vrei să faci un sos mai gras, adaugă puțină maioneză, dar asigură-te că adaugi și o lingură de vin roșu sau oțet balsamic pentru a contracara efectul.
  • Ierburile proaspete schimbă fața sosurilor și dipurilor, iar ca să obții acest efect trebuie să le tai cât de mărunt cu putință.
  • Sarea este esențială: adaugă puțin mai mult decât ți se pare necesar, altfel sosul tău va ieși neutru. Pentru palat, e de preferat să nu sărezi legumele și să pui puțin mai multă sare în sos.

Adaugă condimente uscate bine măcinate și lasă sosul la rece în frigider pentru două ore.