Piramida alimentară mediteraneană

Frumos

Baza regimului alimentar tradiţional mediteranean este o uniune a legumelor, fructelor, produselor pe bază de cereale, a păstăioaselor, a fasolei special preparate şi a nucilor. Toate acestea – drese sau decorate cu ulei de măsline.

Fenomenul mediteranean

piramida alimentară mediteraneană legumeCercetările oamenilor de ştiinţă au dovedit că locuitorii bazinului mediteranean sunt cei mai sănătoşi oameni din lume. Această zonă geografică se compune din cel puţin douăzeci de regiuni. Fiecare din aceste regiuni are propria cultură, propriile obiceiuri şi tradiţii culinare.

Caracteristicile comune ale acestor tradiţii se leagă de omniprezentul ulei de măsline, de preferinţa pentru vinul roşu, de consumul de legume şi fructe în mari cantităţi şi de stilul activ de viaţă. Dacă mai adăugăm la acestea şi clima propice, avem imaginea completă a fenomenului sănătăţii mediteraneene.

Lapte plus vin

Al doilea ingredient important este laptele şi produsele lactate în general – brânza şi iaurtul atât de populare în ţările bazinului mediteranean. Şi, desigur, vinul! Vinul este prezent pe mai toate mesele, în Italia, Franţa sau Grecia, sub nenumărate ipostaze

Zilnic, săptămânal saulunar?

piramida alimentară mediteraneană cerealeLegumele şi fructele, cerealele, pâinea, pastele făinoase şi cartofii, nucile, împreună cu mici cantităţi de vin, lapte şi produse lactate trebuiesc consumate zi de zi. Obligatorii sunt şi activităţile fizice cotidiene. Carnea de pasăre, ouăle sau fructele de mare pot fi consumate mai rar, ajunge o dată pe săptămână. În ceea ce priveşte carnea roşie, locuitorii bazinului mediteranean o consumă o dată pe lună.

Regimul mediteranean îi asigură organismului toate vitaminele, mineralele şi toţi antioxidanţii indispensabili, iar hidrocarburile, proteinele şi cantităţile moderate de grăsimi consumate ajută la protecţia sănătăţii inimii şi prelungesc viaţa.

, , ,