Protecţia văzului – filtre naturale în legume

Sănătos

Ştiaţi că puteţi să vă protejaţi vederea de acţiunea nocivă a razelor soarelui mâncând anumite legume şi fructe. Aflaţi cum puteţi să vă protejaţi vederea.

 

Unele componente alimentare au proprietatea de a proteja ochii. Unele din aceste componente sunt antioxidanţii, care neutralizează radicalii liberi. Printre cele mai importante sunt vitaminele E, A, C, beta-carotenul (provitamina A). Acţiunea benefică a acestora este susţinută de minerale. zincul, manganul, seleniul, dar şi antocianidele – coloranţii roşii şi albaştri ai fructelor şi legumelor (prezenţi în cantităţi maxime în coacăzele negre şi afine). O protecţie adiţională a văzului o oferă pigmenţii care sunt prezenţi în retină şi în pata galbenă: zeacsentina şi luteina. Aceste substanţe nu numai că sunt antioxidante ci au şi rolul suplimentar de filtre naturale împotriva radiaţiilor solare. Absorb razele ultraviolete. Organismul nu secret[ zeaksantina şi luteina, acestea să găsesc în alimentaţie. Aceste substanţe sunt prezente mai ales în următoarele legume: morcovii, spanacul, broccoli, porumbul, varza Kale, pătrunjelul verde, salata verde şi mazărea.

, , , , , ,