• nutrients

Mazărea verde – boabele pline de sănătate

Sănătos

De obicei, nu ne gândim la mazărea verde în termeni de nutrienți conținuți, dar ar trebui. Așadar, ce se ascunde în boabele de mazăre și de ce ar trebui să le consumăm?

Mazărea nu este doar foarte hrănitoare, dar conține și o mulțime de elemente benefice pentru corpul nostru. Această legumă furnizează, în principal, multe proteine ​​și carbohidrați. Mazărea verde este, de asemenea, o sursă valoroasă de vitaminele B, C, D, E și K. În plus, conține și multe săruri minerale importante, cum ar fi sodiu, potasiu, calciu, fosfor, fier, cupru, cobalt, iod și magneziu.

Oase puternice

Vitamina K conținută de mazăre joacă un rol foarte important în asimilarea calciului. Acest lucru înseamnă că, indiferent de cât de mult calciu introducem în organism, în cazul în care vitamina K lipsește, vom resimți în continuare efectele deficitului de calciu, ceea ce ar putea duce la scăderea gradului de mineralizare a oaselor și, în cele din urmă, la osteoporoză.

O sursă bogată de antioxidanți

Mazărea verde este bogată în antioxidanți și substanțe anti-inflamatorii, care ne protejează împotriva cancerului. Aceasta conține, printre altele, clorofilina (un derivat de clorofilei, colorantul verde), care leagă compușii de natură canceroasă și previne absorbția acestora. Mazărea este bogată în vitaminele A, E și C – antioxidanți care ne “întineresc” sistemul venos. Acestea reduc nivelul de colesterol depus în venele noastre și, astfel, reduc șansele de a dezvolta boli de inimă sau ateroscleroză. În plus, vitamina C activează sistemul imunitar, care stimulează creșterea și eficiența celulelor imune și a altor celule albe din sânge care luptă cu bacteriile și virușii.

Mental healthSănătatea mentală

Acidul folic aflat într-un bob de mazare verde are un impact foarte mare asupra stării noastre mentale și a stării de spirit. Aceasta afectează metabolismul celulelor nervoase, creșterea și regenerarea lor. Un deficit al acestui nutrient în organism contribuie la tulburări cerebrale și cognitive, care se manifestă adesea prin deteriorarea memoriei sau probleme de învățare și atenție. Deficiența de acid folic este de asemenea o cauză comună a tulburărilor de anxietate, agresivitate și hiperactivitate și este adesea asociată cu depresia.

, , , ,