• nutrients

Fasolea boabe, albă și roșie

Sănătos

Tot ce trebuie să știi despre diferențele între valorile nutriționale ale fasolei albe și cele ale fasolei roșii.

Fasolea roșie

Fasolea boabe este recomandată vegetarienilor ca sursă neprețuită de proteine​​. Este confirmat științific că aceasta conține mai multe proteine ​​decât carnea. Fasolea roșie reprezintă o sursă bogată de vitamina B, în special B1, care are efect antidepresiv și îmbunătățește memoria. Fasolea este, de asemenea, bogată în potasiu, calciu și fosfor, elemente care au grijă de sistemul nostru circulator și îmbunătățesc starea de sănătate a oaselor noastre. In plus, boabele de fasole conțin mult fier, acid folic, seleniu și zinc. Aceste minerale joacă un rol foarte important în buna funcționare a sistemului digestiv și a sistemului imunitar și neutralizează radicalii liberi. Fibrele conținute de boabele de fasole ajută la eliminarea excesului de colesterol din organism, lucru care, la rândul său, are un efect pozitiv asupra sistemului nostru cardiovascular. În plus, fasolea roșie este bogată în izoflavone, compuși care reduc riscul de cancer de prostată, la bărbați, și sunt deosebit de utili în timpul menopauzei, la femei. Nivelurile scazute de elemente glicemice sunt un alt mare avantaj al fasolei. Aceasta ne permite să menținem mai ușor un nivel constant de zahar în sânge. Pigmentul conținut de fasolea roșie joacă un rol important ca antioxidant.

White & Red Kidney Beans

Fasolea albă

Fasolea albă este, de asemenea, o sursă valoroasă de proteine ​​vegetale. Această legumă completează stocurile de fier, cupru, zinc, fosfor, magneziu și este necesară pentru buna funcționare a vitaminelor A, E și B în organism. Datorită proprietăților sale alcaline, fasolea ajută la menținerea echilibrului acido-bazic în organism. Boabele de fasole sunt, de asemenea, o sursă excelentă de fibre, care contribuie la ameliorarea funcționării sistemului digestiv. În plus, consumul său are un efect benefic asupra florei bacteriene din intestin și are un rol important în buna funcționare a pancreasului, a ficatului și a colonului. A fost confirmat faptul că prezența regulată a fasolei albe în dieta noastră scade nivelul total al colesterolului din sânge, ceea ce reduce riscul bolilor de inima. Mai mult decât atât, această varietate de fasole este o sursă naturală de lecitină, care are un efect benefic asupra sistemului nervos, asupra capacității de concentrare și a memoriei.

, , ,