• nutrients

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Sănătos

Știi ce culoare au legumele cele mai nutritive și benefice pentru corpul tău? Răspunsul nu este surprinzător: legumele verzi, cu frunze. Dar știi de ce?

Culoarea verde indică prezența clorofilei, un colorant important, responsabil pentru producerea energiei din lumina solară absorbită. Printre funcțiile cele mai importante se numără:

  • inactivarea toxinelor
  • ajută la purificarea ficatului
  • elimină excesul de zahăr din sânge
  • elimină și reduc mirosurile corporale neplăcute
  • fortifică sistemul vascular
  • elimină stările inflamatorii

În corpul uman, clorofila este un puternic agent de susținere a purificării organelor de diverse toxine, mai ales a ficatului. Acest colorant formează un compus stabil cu toxinele (inclusiv unele substanțe cancerigene), făcând ca o cantitate mai mică de compuși nocivi să ajungă la țesuturi. Datorită ei, metalele grele sunt neutralizate. Clorofila accelerează vindecarea rănilor și te scapă de mirosul urât, o mare problemă pentru mulți oameni. Studiile indică faptul că clorofila are, de asemenea, un impact pozitiv asupra activității sistemului vascular și inhibă inflamările.

În afară de clorofilă, legumele verzi sunt bogate în acid folic, clasificat ca vitamină B. Este extrem de important nu numai în dieta pe perioada sarcinii, dar, de asemenea, în fiecare dietă în general. Acidul folic conferă semi-permeabilitate membranei celulare și ne influențează sistemul nervos. În plus, acest grup de legume este bogat în vitamina A, C și E, are o influență pozitivă asupra sistemului nostru imunitar, previne cancerul, îmbunătățește structura pielii și întârzie îmbătrânirea.

Cele mai de preț legume verzi sunt:

  • spanacul
  • broccoli
  • varza de Bruxelles
  • asparagusul
  • varza
  • castravetele
  • mazărea verde
  • salata verde
, , , ,