• nutrients

Zahărul din dieta noastră

Sănătos

Gustul dulce este unul dintre primele recunoscute și ne place cel mai mult, începând chiar din copilărie. Preferința noastră pentru alimentele dulci, combinată cu disponibilitatea lor într-o gamă largă, sunt principalii factori care conduc la un nivel înalt de zahăr consumat.

Zăhărul este numit în mod obișnuit „ucigașul tăcut”. Îl găsești aproape oriunde. În multe produse, sucuri, băuturi răcoritoare, dulciuri, produse pe bază de cereale.

Efectele adverse ale zahărului asupra sistemului imunitar încep la 30 de minute după ingerare. De exemplu, o dietă bogată în zahăr crește riscul anomaliilor privind cantitatea de zahăr din sânge, fapt care poate determina modificări ale stării de spirit, creștere în greutate, oboseală, dureri de cap, dezechilibre hormonale și o mulțime de alte simptome neplăcute.

Zahărul nu îți oferă nutrienți, ci doar simple calorii. Iar când reușești să-ți înfrângi pofta și nu mai ingerezi zahăr, cu siguranță vei resimți efectele pozitive – niveluri echilibrate de energie, pierdere în greutate, o imunitate mai bună și capacitatea de a gândi limpede.

Limitarea consumului de zahăr poate părea imposibilă în primă fază, dar, de fapt, este mai ușor decât crezi. Trebuie doar să urmezi câteva sfaturi simple. Dacă vrei să iei o gustare, bomboane sau ciocolată, înlocuiește-o cu fructe, proaspete sau deshidratate. Este adevărat că și acestea sunt dulci, dar conțin, în plus, vitamine prețioase pentru sănătate, minerale și fibre. De asemenea, trebuie să reduci cantitatea de băuturi carbogazoase colorate. Înlocuiește-le cu suc de fructe 100%, apă minerală sau zahăr ne-îndulcit. Mai poți folosi și mierea naturală ca substitut al zahărului în dieta ta zilnică.

Zahărul din dieta noastră

Limitarea consumului de zahăr îți va îmbunătăți sistemul imunitar.

Află mai multe pe:

Gustări și dulciuri: un ghid sănătos pentru mame

Piramida alimentelor

, , , , , , , ,