• nutrients

Sănătoasa vitamină E

Sănătos

Vitamina E împreună cu vitaminele A, D şi K aparţin grupului de vitamine liposolubile. Aceasta înseamnă că ele sunt stocate în organism mai ales în ţesutul adipos şi în glandele suprarenale.

Vitamina E, alături de vitaminele A şi C, este un antioxidant puternic care protejează organismul împotriva stresului oxidativ şi a deteriorării celulare cauzate de radicalii liberi. Vitamina E acţionează totodată ca un anticoagulant, menţinând permeabilitatea membranelor celulare şi reducând capacitatea de agregare a trombocitelor în sânge. De asemenea, vitamina E participă la protejarea globulelor roşii, la expresia genetică şi la trasmiterea impulsurilor nervoase în corp. Ea ajută şi la funcţionarea corespunzătoare a ochilor.

Deficitul de vitamina E în organism este foarte rar, cele mai vulnerabile fiind persoanele cu fibroză chistică şi boală celiacă. Simptomele comune care indică lipsa vitaminei E în organism sunt oboseala, anemia, afectarea sistemului nervos, distrofia musculară şi susceptibilitatea la infecţii.

Vitamina E este produsă numai de către plante. Cele mai valoroase surse naturale sunt uleiurile, în special uleiul de germeni de grâu. Surse bogate în vitamina E sunt şi nucile, cerealele integrale şi legumele cu frunze verzi (salata verde, spanacul şi varza).

RO-Vitamin-E

Încearcă să-ţi planifici un meniu bogat în vitamina E

Află mai multe despre sănătate la:
Cum să compensezi pentru lipsa de vitamine când vine primăvara?
Porumbul – legume fără gluten

, , , , ,