• nutrients

Ştevia

Sănătos

Aceasta este o specie perenă care face parte din familia Polygonaceae. Apare în întreaga Europă şi în regiunile temperate ale Asiei şi ale Americii de Nord.

Planta de stevie pe fond alb

100 g ştevie – 21 kcal

Conţine vitamina C, fier, potasiu şi magneziu.

Concurenţă pentru spanac

Frunzele de ştevie au un gust plăcut, acrişor, se prepară ca şi spanacul, poate fi folosit la reţete gustoase de supe sau sosuri. O funcţie culinară mai puţin cunoscută a şteviei este cea de condiment pentru alte feluri de mâncare. Poate fi adăugat la spanac, după tocare poate condimenta salate, poate fi un adaos la supa de cartofi sau la sosurile aromate.

Pentru pofta de mâncare

Şteviei i se atribuie proprietăţi anti-anemice, diuretice şi de stimulare a poftei de mâncare. Din frunzele de ştevie se prepară un ceai medicinal care ajută la afecţiunile ficatului şi ale rinichilor. Ştevia trebuie evitată de către persoanele care suferă de litiază renală, reumatism sau artretism, de aceea nu se recomandă persoanelor în vârstă.

Ce-i prea mult…

Ştevia conţine foarte mult acid oxalic, care – consumat în exces – elimină calciul din organism. Acidul oxalic poate duce la dureri articulare şi renale, la copii putând chiar frâna creşterea. De aceea trebuie avut grijă să nu se depăşească dozele admise, cu atât mai mult cu cât această substanţă dăunătoare se găseşte de asemenea în cacao, ceai şi piper.

Supa de stevie in farfurie

Înlătură petele în mod natural

Acidul oxalic este ideal pentru eliminarea petelor de pe haine. Frunzele de ştevie pot fi folosite şi la spălarea mâinilor, deoarece acidul care se degajă din ele curăţă petele care apar – de pildă – în cursul grădinăritului.

, , , ,