• nutrients

Soia

Sănătos

Plantă anuală, cultivată pentru seminţe şi muguri.

boabe de soia

100 g de soia–381 kcal

O sursă excelentă de albumină, conţine potasiu, magneziu, fosfor, calciu, fier, vitamina E şi vitamina B6.

Bătaia inimii

Consumul de soia influenţează pozitiv sănătatea inimii noastre. Medicii recomandă consumul a 25 de grame de albumine provenind din produse pe bază de soia zilnic. O dietă bazată pe proteinele care provin din soia (cu excluderea lipidelor), micşorează riscul apariţiei bolilor de inimă.

Glycine max-im feminină

Soia (Glycine max) este recomandată femeilor datorită conţinutului de fitoestrogeni. Consumul de produse pe bază de soia micşorează efectele menopauzei şi nu provoacă alte efecte secundare. Cercetările la care au luat parte femei din cadrul „devoratorilor de soia” au indicat un grad mai mic de apariţie a cancerului de sân în această grupă. Mai ales la femei, soia are efect când este vorba de scăderea nivelului de colesterol şi de creşterea masei osoase.

Cameleonul legumicol

Este incredibil câte produse alimentare sunt obţinute datorită acestei legume. Printre acestea se găsesc:

  • laptele de soia,
  • sosul de soia,
  • tofu,
  • miso (produs specific japonez),
  • macaroanele de soia,
  • uleiul de soia,
  • făina de soia.
masa pe care sunt asezate diverse alimente obtinute din soia: faina, ulei, sos, lapte etc

Un spion într-o grădină japoneză

Soia provine din Asia, unde era cultivată încă 3000 de ani înaintea erei noastre. Seminţele de soia, împreună cu utilizarea acestora au fost descoperite de către un om de ştiinţă şi călător german – Engelbert Kaempfer care se afla „ad interim” în cadrul Companiei Olandeze a Indiilor de Est din Japonia. Surse politic incorecte sugerează faptul că acest excelent om de ştiinţă a obţinut informaţii secrete despre Japonia şi informaţii botanice care îl interesau datorită mituirii, vânzării de informaţii şi înţelegeri neclare cu servitorul său.

, , , , ,