• nutrients

Ridichea

Sănătos

Ridichea este o legumă care provine din sudul Asiei. Este cultivată încă din antichitate, în multe regiuni ale lumii.

Manunchi de ridichi rosii si proaspete
 

100g ridiche -14 kcal

Ridichea conţine sodiu, sulf, calciu, fier, magneziu, fosfor, cupru, clor şi vitaminele A, B1, B2, C, E i PP.

 

 

Cea mai sănătoasă – atunci când este crudă

Cel mai sănătos este să consumăm ridichile crude, ca adaos la salate şi la senvişuri. Putem să le servim de asemenea înăbuşite sau fierte. Comestibile sunt şi frunzele ridichilor, compuse cu salată sau cu castraveţi proaspeţi şi arpagic. Frunzele au aceleaşi calităţi gustative şi valori nutritive ca şi rădăcinile.

Pentru sănătate

Ridichile ajută digestia şi lichidează arsurile de stomac. Vindecă hiperaciditatea, drenează rinichii, previne formarea litiazei renale. Au o influenţă pozitivă asupra văzului şi alină tusea. Persoanele suferinde de reumatism trebuie s-o includă neaparat în regimul lor alimentar.

Memorie absolută

Conform medicinei populare, ridichea ameliorează claritatea gândirii şi ajută memoria, curăţă memoria de informaţiile inutile şi stimulează funcţionarea acestuia.

 
Platou de salata cu ridichi si alte legume

Pentru frumuseţe

Ridichea, ca şi napul, este numită leguma părului frumos, deoarece îi conferă acestuia volum şi strălucire. Ameliorează şi starea de spnătate a pielii şi a unghiilor. Ridichile trebuiesc consumate de toţi cei care vor să dea jos câteva kilograme în plus, deoarece ea produce senzaţia de saţietate, fără a îngrăşa. Este un element obligatoriu al regimurilor de slăbire.

, , , , ,