• nutrients

Rapiţa

Sănătos

Plantă provenită de pe ţărmurile Mării Mediterane, care se trage din rapiţa sălbatică.

rapiţa glucoză săruri minerale vitamine

100 g rapiţă – 11 kcal

Rapiţa conţine glucoză, săruri minerale şi vitamine din grupele B şi C.

Bună şi ieftină

Rapiţa este cultivată în zonele cu clima temperată sau rece. Nu este o plantă prea pretenţioasă şi suportă temperaturile joase. Este cultivată atât în varianta alimentară cât şi în cea pentru nutreţ. Rapiţa era foarte populară înainte de răspândirea culturii cartofului.

Rapiţa în bucătărie

Rapiţa poate fi servită ca garnitură alternativă faţă de tradiţionalii cartofi, acompaniind feluri de mâncare din carne, preparată prin fierbere, înăbuşire sau coaptă la cuptor. Face parte din reţete de supe şi de mâncăruri din legume. În Norvegia, rapiţa constituie un adaos indispensabil pentru mâncărurile servite de sărbători

Cine ar trebui să mănânce rapiţă?

Rapiţa conţine aproape 90% apă, este săţioasă, fără a avea însă un aport excesiv de calorii, este deci recomandată în special persoanelor care suferă de obezitate sau ţin regim de slăbire. Rapiţa previne apariţia bolilor de piele, întăreşte părul şi previne căderea acestuia. Siropul de rapiţă calmează tusea
.

, , , , , ,