• nutrients

Păstărnacul

Sănătos

Păstărnacul crește atât în sălbăticie cat și în culturi cultivate.Poate fi întâlnit în Europa și părți din Asia.

100 g păstărnac conține – 56kcal

Păstărnacul conține proteine, carbohidrați, fibre, potasiu, fosfor, magneziu, sodiu, fier, zinc și vitaminele A, B1, B2, B6, C, E, PP si de asemenea acid folic.

Păstărnacul la moda

În antichitate și în Evul Mediu înainte sa devina cartofii celebri, păstărnacul era o leguma cultivata în mod obișnuit. Rădăcina lunguiața sau rotundă conține o pulpa aromata cu un gust unic dulce-înțepător. Poate fi consumata cruda, in salate, paste sau poate fi gătită împreuna cu alte legume. Păstărnacul este adaugat in supe, turte, gătit împreuna cu alte legume și varză acră.

Benefic pentru toate grupele sanguine

Păstărnacul conține multi nutrienti, fiind benefic pentru toate grupele sanguine. Aceasta leguma conține uleiuri esențiale, furanocumarin, glicozide,acizi grași și flavonoide. Are proprietăți diuretice, de dezintoxicare și anti reumatice, stimulează pofta de mâncare, este alcaloid si caloric. Este de asemenea folosit în tratamentul calculilor renali.

Păstărnac sau pătrunjel?

Păstărnacul este adesea confundat cu rădăcina de pătrunjel. Cum le putem deosebi? Spre deosebire de rădăcina de pătrunjel, păstărnacul este mai neted și are o mica adâncitura și un cerc maroniu în vârf iar gustul sau amintește de gustul de morcov.

Nu este utilizat doar pentru oameni

Păstărnacul este, de asemenea, o cultură furajeră valoros şi se crede că carnea de animale hrănite de legume este cu adevarat câştigă aroma.

, , , ,