Creșteți aportul de vitamine cu o nouă legumă: broccoli

Sănătos

Pe lângă vitamine, broccoli este o legumă care oferă și alte substanțe, cel puțin la fel de importante, cum sunt amidonul, magneziul și manganul.

În cultura populară, broccoli este adesea considerată una dintre cele mai puțin plăcute legume. În multe seriale de comedie și desene animate pentru copii, este prezentată ca partea cea mai puțin plăcută a mesei de prânz și ca o legumă urât. Dacă și tu ai crezut la fel atunci când erai copil și ai o problemă să începi să consumi broccoli la prânz, ca garnitură sau ca ingredient într-o salată, avem o soluție pentru tine. Broccoli este un ingredient uimitor pentru piureuri si coctailuri de legume. Amestecă-l cu fructe tale preferate și descoperă cât de gustoasă poate fi această bombă cu vitamine!

De exemplu:

- 1 banana congelată
- câteva căpșuni congelate
- 4 bucăți de broccoli congelate
- câteva linguri de iaurt grecesc cu aromă de de vanilie (depinde de aroma pe care dorești să o obții)
- 1/2 lingură de unt de arahide fin
- 1/4 cană de apă rece

 

Ce conține broccoli?

Conţine amidon, calciu, potasiu, fosfor, magneziu, zinc, mangan, sulf, vitaminele C, B1, B2, B5, B6, PP, E, K şi provitamina A.

 broccoli1

Fără stres

Consumul regular de broccoli este o armă excelentă împotriva stresului.

broccoli2

Broccoli, plin de vitamine

Broccoli este o sursă bogată de vitamine şi de componenţi minerali – în special potasiu, acid folic, fier, beta-caroten şi sunt compuşi de sulf – ceea ce face din această plantă o adevărată bombă de vitamine şi minerale. Consumând broccoli ne mobilizăm apărarea imunologică a organismului, prevenind anemia, infecţiile, bolile de ficat şi cancerul. Dacă aceasta nu este de ajuns – consumul de broccoli întârzie îmbătrânirea!

Una dintre cele mai exotice și mai intrigante legume din ultimii ani, broccoli vine cu un aport de vitamine surprinzător, la care se adaugă valori sănătoase de magneziu, sulf, fosfor, calciu și potasiu. Consumați această legumă în mod regulat și efectele vor fi surprinzătoare: vă veți simți mai plină de viață și cu mult mai multă energie, reducând, în același timp, cantitatea de carne consumată în mod regulat. Broccoli este plin de proteine, fiind un excelent substituient pentru alimentele din carne.

S. O. S. pentru sân

Broccoli conţine sulforafan – un compus care poate întârzia dezvoltarea cancerului de sân. Acesta blochează divizarea celulelor cancerigene şi nu permite dezvoltarea ulterioară a bolii.broccoli3

Broccoli sau lămâi?

Brocoli conţine exact aceeaşi cantitate de vitamina C cât şi lămâile, fiind un aliment puternic alcalin, excelent pentru multe diete de slăbit.

Don Broccoli

Broccoli provine din bazinul Mării Mediterane. Denumirea acestei legume provine de la cuvântul italian “brocco” care înseamnă creangă sau mugur. Erau cultivate în antichitate, totuşi s-au popularizat în Europa în secolul al XVI-lea. În Statele Unite au fost aduse de către emigranţii italieni. Tocmai de acolo a început să fie din nou la modă consumarea lor, după Primul Război Mondial.

Cum gătim broccoli?

Poți să te bucuri de vitaminele și mineralele legumei chiar și înafara sezonului. Legumele Bonduelle sunt congelate rapid, pentru a le păstra toate beneficiile mai mult timp. Ai poftă de o supă de broccoli delicioasă? Nimic mai simplu! Tot ce trebuie să faci este să deschizi pachetul de Amestec de legume pentru supă cu broccoli și să îl fierbi doar câteva minute. Poți găti broccoli și pentru o garnitură sănătoasă la un fel principal cu carne, dar și ca o salată surprinzător de gustoasă. Încearcă o combinație inedită și creează o salată de broccoli cu năut și morcovi, plină de nutrienți esențiali pentru o viață sănătoasă.

Cu puțină imaginație și curaj, poți crea rețete cu broccoli gustoase și savuroase!

, , , , ,