• nutrients

Bame – legume originale

Sănătos

Consumul de bame (okra, cum se numesc în vest), legume originare din Africa, este frecvent mai ales în bucătăria indiană şi în bucătăriile estice şi creole. Iată câteva avantaje.

100 g de bame – 31 kcal

Conţine beta-caroten şi grăsimi nesaturate, sănătoase.

Arta culinară

Bamele comestibile sunt de obicei culese înainte să se coacă; numai aşa se pot folosi ca legume fragede. Fructele de bamă (sau okra, cum sunt cunoscute în vest) sunt lungi, verzi şi au puf. Seamănă cu chili la formă, dar fac parte din aceeaşi familie cu hibiscus-ul. Fructul necopt este gătit exact ca fasolea păstăi. Cele mai populare mâncăruri de bame sunt supele de legume cu bame, bame cu roşii, şi lecho de bame. Mâncarea japoneză de bame în tempura (pané) este servită cu sos de soia.

Bamele sunt foarte bune şi crude. Trebuie numai spălate. Nu este necesar să le curăţaţi de coajă.

În afară de varianta gătită, bamele pot fi marinate sau uscate cu uşurinţă. Se pretează şi la congelare. Trebuie opărite un minut, clătite în jet de apă rece şi uscate. Fiecare tulpină se taie pe lung şi se aşează în punga frigorifică.

Surogatul de cafea

Boabele conţin grăsimi nesaturate, sănătoase, cum ar fi acidul oleic – un acid gras monosaturat de tip Omega-9 şi acid linoleic de tip Omega-6; se pot consuma după prăjire sau pot fi folosite ca surogat de cafea. Aceste grăsimi sunt folosite şi în producţia de margarină.

Pentru durerile de stomac

Pe lângă alte avantaje, fructele gătite secretă un mucus, fiind deci utile mai ales la prepararea supelor şi sosurilor pentru cei care suferă de dureri stomacale. Dacă vreţi să scăpaţi de mucus, ajunge să opăriţi bamele.

, , , ,