Ardeiul

Sănătos

Plantă iubitoare de căldură, cultivată pentru fructele care, în funcţie de sortiment, iau diferite forme, culori şi dimensiuni.

ardei gras in trei variante: rosu, verde si galben

100 g de ardei – 26 kcal

Sursă bogată de vitamina C şi A şi beta-caroten. Ardeiul verde conţine mai multă vitamină C, pe când cel galben şi cel roşu mai mult beta-caroten.

În sprijinul fumătorilorÎn atenţia fumătorilor activi şi pasivi – ardeiul în meniu înseamnă reducerea riscului de cancer şi enfizem pulmonar!

Profilactică colorată

Ardeiul este considerat ca a doua sursă de vitamină C imediat după pătrunjel, 200 de grame de ardei acoperă cantitatea zilnică necesară unui adult. În afară de vitamina C, ardeiul conţine şi vitamina A, fiind un cocteil ucigaş pentru radicalii liberi. Această combinaţie nu permite depunerea colesterolului şi deci ne protejează împotriva bolilor de inimă şi a artritei. Previne de asemenea bolile tumorale, glaucomul şi artrita.

Iute şi tăios ca briciul

Din 1912 există scara Scovilla – o scară specială pentru măsurarea „iuţelii” ardeiului.

ardei rosu taiat transversal


Foarte demult în America..

Ardeiul este considerat cea mai veche planta cultivată în America – s-au găsite seminţe de acum 5000 de ani. Provine din Peru. Alături de porumb, fasole şi dovleac a fost unul dintre legumele de bază ale Americii Precolumbiene. În Europa a fost adusă de către medicul lui Cristofor Columb. Începând cu secolul al XVI-lea s-a popularizat în Europa pentru a-şi găsi un loc de cinste în bucătăriile ţărilor mediteraneene şi în Balcani. Mai mult, este leguma şi condimentul naţional al ungurilor.

O legumă sonoră

Unul din cele mai picante soiuri de ardei, datorită sunetului produs la scuturare, poartă denumirea Cascabel – „răsunătul clopotelor”.

, , ,