Dieta “Plajelor Sudice”

Trendy

Dieta "Plajelor Sudice" - South Beach este o metodă simplă şi efectivă în lupta cu obezitatea. Nu este necesar să îţi limitezi drastic alimentarea, să numeri caloriile şi să te înfometezi pentru a fi sănătos

Un program de alimentare sănătoasă.

În principiu aceasta nu este o dietă de slăbire, ci un program de alimentare sănătoasă. La baza ei stă teoria indicelui glicemic (GI) – util în tratarea diabetului, a bolilor de inimă şi a obezităţii precum şi a îmbunătăţirii condiţiei fizice a sportivilor.
dieta plajelor sudice alimentare sănătoasă
După masă nivelul de zahăr în sânge creşte, în cazul produselor cu GI ridicat această creştere fiind foarte rapidă. Creşterea intensă a nivelului de zahăr conduce la o creştere intensă a producerii insulinei, cea care provoacă apetitul, cauza apariţiei dorinţei de a mânca, cel mai des a aceluiaşi lucru care a iniţiat întregul proces. La un nivel ridicat al insulinei organismul arde mai puţine calorii.
dieta plajelor sudice indicele glicemic

Indicele glicemic

Este o metodă de determinare a nivelului de zahăr în sânge după consumul diverselor alimente.
Produsele cu un GI scăzut determină o creştere înceată a nivelului zahărului, fapt datorită căruia nu vei simţi foamea, iar organismul va avea destul timp pentru a prelucra acizii din grăsime în energie.
Merită reţinut: îmbunătăţirea dispoziţiei proprii prin consumul chipsurilor sau a biscuiţilor nu ajută la nimic, ci dimpotrivă duce la înrăutăţirea acestei stări.
Produsele cu un GI relativ scăzut: sucul de mere, fructele moi, fulgii de ovăz, musli, fasolea, orezul basmati, pâinea de secară şi iaurtul.
Aceasta nu este lista completă a produselor, ea fiind prezentată în tabele special pregătite, cu ajutorul cărora pot fi alese produsele cu un GI scăzut.

Exemplu de meniu:

Mic-dejun
Musli
Ou fiert în coajă pe pâine prăjită cu puţin unt
Al doilea mic-dejun
Chiflă din făină granulată cu puţin unt, pui şi salată
Supă de zarzavat
Fructe
Prânz
Cereale cu nivel ridicat de hidraţi de carbon şi legume cu tuberculi
O cantitate nelimitată de legume verzi
O cantitate mică de carne sau la alegere fasole, linte sau tofu
Fructe înăbuşite sau şerbet de fructe
Gustări
Iaurt cu conţinut scăzut de grăsime sau o bucată de caşcaval
Pâine integrală prăjită
Fructe, legume crude (morcov, ţelină)
Biscuiţi cu conţinut scăzut de grăsime şi brânză de vacă degresată
, , ,