Află care este cea mai bună dietă pentru femeile însărcinate

Sănătos

Descoperă un regim alimentar pentru viitoarele mame. Află mai multe despre importanța alimentaţiei din timpul şi dinaintea sarcinii asupra dezvoltării copilului.

dieta-pentru-gravide

Să ştii ce mănânci este important

Pentru dezvoltarea fătului importante sunt substanţele nutritive variate, precum acidul folic, fierul, iodul, zincul şi acizii graşi nesaturaţi. Aceste ingrediente trebuie să se regăsească în cantităţi suficiente în hrana zilnică. Greşeli de regim ale femeilor gravide şi ale celor care alăptează apar atunci când la organismele lor nu sunt furnizate substanţele active în cantităţi suficiente. Femeile care îşi doresc un copil trebuie să cunoască principiile alimentaţiei sănătoase.
Iată câteva indicaţii esenţiale,care ajută la evitarea efectelor negative ale regimului alimentar şi la adaptarea lui la nevoile personale:
  • Un meniu variat. Nu există nici un produs care să conţină toate cele aproximativ 60 de substanţe nutritive esenţiale. Cu cât varietatea hranei este mai mare cu atât avantajele din domeniul sănătăţii sunt mai mari.
  • Doar pâine integrală. Pâinea din grâu integral are de aproximativ 3 până la 5 ori mai multe minerale decât pâinea albă, este de asemenea mai bogată în vitamine şi fibre alimentare.
  • O cantitate dublă de fier în alimentaţie. Femeia gravidă trebuie să mănânce de două ori pe zi carne sau mezeluri (se recomandă mezeluri slabe). Este de asemenea recomandat consumul de legume şi fructe la fiecare masă; datorită conținutului de vitamina C acestea asigură o bună asimilare a fierului.
  • Peştele este indispensabil – fiind o excelentă sursă de proteine.
  • Uleiurile vegetale pentru salate de crudităţi – cel puţin o lingură pe zi. Acizii graşi nesaturaţi din compoziţia acestora sunt de neînlocuit pentru desfăşurarea normală a sarcinii.
  • Mărirea aportului de lapte şi produse lactate. Acestea sunt deosebit de importante pentru mamă şi copil deoarece conţin calciu, vitamina B2, B12 şi proteine complete. Consumând lactate parţial degresate se poate menţine sub control greutatea corporală.
  • Minimum 1 kg de legume şi fructe pe zi, deoarece ele sunt cea mai importantă sursă de vitamine şi săruri minerale.
  • Interdicţia consumului de alcool, limitarea consumului de cafea tare şi interdicţia fumatului. Stupefiantele sunt de asemena interzise. Măresc riscul de avort spontan sau de malformaţii congenitale.
dieta femei însărcinate meniu variat

Varietatea înainte de toate

Un meniu, care conţine o gamă largă de produse, micşorează riscul carenţelor de substanţele nutritive.

În această perioadă creşte substanţial necesarul de vitamine şi minerale, în proporţie de până la 50-100%.Necesarul caloric zilnic creşte însă doar cu 300kcal.
Multe femei se îngrijesc de silueta lor, folosind diverse cure de slăbire care sunt adesea rău echilibrate şi astfel duc la carenţe de substanţe nutritive.
Femeia gravidă trebuie nu numai să-şi satisfacă propriile nevoi alimentare dar şi pe cele ale fătului. De aceea trebuie să consume o gamă diversificată de alimente bogate în produse naturale şi să se ferească de substanţele nocive, pentru binele propriu şi pentru binele copilului.

Meniu

Mic dejun:
cereale cu lapte, două chifle integrale, două felii de şuncă fără grăsime, salată de roşii cu ceapă şi ulei de măsline, ceai cu suc de lămâie.
Prânz:
somon fiert pe aburi, crudităţi de morcov, cartofi fierţi, suc de grepfruturi proaspete
Cină:
salată de fructe, o chiflă integrală cu gem de portocale, iaurt, ceai cu suc de lămâie
, , , , ,