Dieta macrobiotică

Trendy

Alimentaţia nu numai ne menţine în viaţă, ci şi influenţează starea noastră de sănătate şi de fericire. Acesta este principiul de bază al regimului macrobiotic.

Acest principiu este mai mult decât un simplu regim alimentar: este o adevărată filozofie, care se axează pe armonie şi pe ordinea naturală a lucrurilor.

Un dovleac,un gogosar si o farfurie cu supa in cu suprafata lichidului in forma de yin yang

Macrobiotică

Cu peste un secol în urmă, Georgie Oshawa a pus la punct principiile macrobioticii; aceasta bucurându-se de o mare popularitate până în ziua de astăzi. Dieta macrobiotică este legată de medicina străveche chinezească, având ca scop asigurarea echilibrului forţelor Yin şi Yang, care sunt hotărâtoare pentru sănătarea, fericirea şi buna noastră dipoziţie.

Aceste deziderate pot fi realizate prin evitarea alimentelor artificiale şi prin consumarea de hrană neprelucrată. Evităm hrana prelucrată în favoarea alimentelor ecologice, provenite din crescătorii naturale. Fiecare masă trebuie să conţină gusturi similare: acru, dulce, iute şi sărat. Mesele trebuiesc compuse cu discernământ, pentru a conţine toate componentele nutritive, deoarece consumarea de vitamine şi suplimente este interzisă.

Seminţele sunt baza regimului

Timp de 10 zile consumaţi 3 mese pe zi, pregătite din seminţe fierte, prăjite, strivite sau măcinate. Desigur, aceste nu este un meniu variat, dar este unul eficient, deoarece vă permite să slăbiţi chiar 4 kg. Meniul poate fi completat cu fructe şi legume, totuşi – cerealele trebuie să constituie 70% din alimentaţia zilnică. Mesele se termină întotdeauna cu murături (le puteţi prepara din varză tocată, ţelină, castraveţi), deoarece acestea sunt un element foarte important în macrobiotică.

Permise şi interzise

Produsele alimentare sunt de două tipuri: cele care răcesc (yin) şi cele care încălzesc (yang). Proprietăţile unui anumit aliment sunt determinate pe baza acidităţii sale, a locului unde a crescut (teren umed sau uscat), a culorii, formei, aromei sau consistenţei sale. Totuşi, baza regimului o constituie produsele energetic neutre (echilibrate) şi naturale, deci seminţele integrale de cereale (grâu, ovăz, secară, orez brun). Aceste produse pot constitui aproximativ jumătate din masa consumată, restul sunt, în proporţie de 35% legumele proaspete şi 15% – seminţele de păstăioase şi versiunile conservate ale acestora. Un aport mai mic îl au şi fructele sau peştii cu carne albă, precum şi nucile şi lactatele.

Diferite legume organice si ecologice
Este importantă evitarea extremelor. În această dietă nu-şi au locul carnea, pâinea, dulciurile, alcoolul, majoritatea lactatelor, cofeina, condimentele iuţi şi produsele prelucrate sau conservate.

Sănătate integrală

Lucru foarte important – aceste produse trebuiesc, pe cât posibil, consumate integral, deoarece doar atunci îşi păstrează proporţiile corecte între nutrienţi, deci între proteine, hidrocarburi, grăsimi, vitamine, săruri minerale. Printre produsele integrale, din punctul de vedere al macrobioticii, se numără legumele şi fructele. Acele legume şi fructe care nu se consumă în totalitate trebuiesc totuşi folosite la maxim. Acest lucru înseamnă – de exemplu – că cotorul (cu seminţele) al merelor sau al perelor trebuie fiert, iar fiertura – folosită, devenind compot sau bază pentru jeleu de fructe. Sâmburii de prune sau de caise, după uscare, se pot sparge, iar conţinutul lor poate fi folosit în locul migdalelor.

Arta de a prepara o masă

Cu toate că ingredientele dietei macrobiotice sunt simple, un element important al preparării meselor este o artă culinară corespunzătoare care canalizează energia din mâncare conform filozofiei macro. Cu cât ingredientele se fierb mai mult timp (în apă sau în aburi), cu atât elementul Yang este mai abundent în mâncare. Pentru a modifica cât mai puţin calităţile mâncării, cel mai bine este să preparăm masa din cereale într-o oală cu fierbere sub presiune, iar legumele să le opărim scurt, timp de doar câteva minute. Bineînţeles, din punct de vedere energetic, cea mai „sigură” modalitate de a consuma alimentele este în starea lor neprelucrată, deci crude.

Meniu

Micul dejun:
Fulgi de ovăz fierţi în apă, pâine neagră prăjită, unsă cu o liguriţă de miere, ceai sau decoct de plante.

Prânzul:
Supă de legume, sushi, tofu.

Gustarea de după-amiază:
1 măr

Cina:
Chiftele din mei cu legume, ridiche rasă şi alge coapte scurt la cuptor

, , , , , ,