Fiecare dintre noi aşteaptă perioada de vacanţă, visând să se odihnească. Indiferent unde ne-am afla şi cum ne-am petrece timpul liber, să veghem asupra unui regim corespunzător.

Silueta de vară - Principiile cele mai importante:

  • mănânci puţin, dar des
  • bea multe lichide,
  • fructele şi legumele sunt cea mai bună sursă de vitamine,
  • urmăreşte principiile dietei uşor digerabile.
dieta de vară multe lichide

Mănâncă puţin, dar desDacă însă am consumat, la sfârşitul zilei, o masă copioasă ce ţine loc şi de prânz, şi de cină, alimentele vor rămâne în stomac mai mult timp, cauzând balonări, hiperaciditate şi o senzaţie de digestie grea. De aceea se recomandă consumarea de 4-5 mese mai mici, în timpul zilei, la intervale de 3-4 ore.

Bea multe lichide

Aerul uscat, vântul mării, temperatura înaltă a verii şi expunerea continuă la soare deshidratează organismul mult mai repede decât de obicei. Apa este o componentă de bază a organismului uman. Toate procesele care au loc în organism sunt legate într-un fel sau altul de apă. Trebuie deci să consumăm cât mai multe lichide. Astfel vom optimiza metabolismul, vom uşura digestia şi vom favoriza procesul de eliminare a toxinelor. Apa este principalul constituent al celulelor din care se compune corpul uman. Lipsa de apă în organism poate duce, de exemplu, la efecte cum ar fi pielea uscată, ridată şi iritată. Să nu uităm că vara trebuie sa consumăm cel puţin 2,5 litri de lichide pe zi.

dieta de vară fructe şi legume

Porţii mici

Consumarea cu regularitate de mese modeste îi asigură organismului atât cantitatea necesară de energie cât şi un pasaj intestinal eficient. Stomacul funcţionează mai bine atunci când cantitatea de alimente este redusă, ea putând fi digerată în mod continuu.

Legumele şi fructele – cele mai bune surse de vitamine

Expunerea corpului la lumina solară pe perioade lungi de timp poate nu numai să-i dea un colorit frumos, ci şi să-i dăuneze. La persoanele care au stat prea mult la soare, efectele unei asemenea expuneri excesive sunt: accelerarea îmbătrânirii pielii, depigmentările şi apariţia vaselor sanguine vizibile. În perioada de expunere la soare, trebuie deci să folosim cosmetice corespunzătoare, cu un coeficient înalt de filtrare (cel puţin 15) pentru a ne proteja pielea. Pe de altă parte, trebuie să consumăm cât mai multe legume şi fructe proaspete. Trebuie alese mai ales acele legume şi fructe care conţin antioxidanţi, cum ar fi vitaminele A, C sau E. Acestea ne protejează de radicalii liberi care apar ca urmare a acţiunii razelor soarelui asupra organismului nostru.

Iată câteva surse bune pentru vitaminele mai sus menţionate:

  • A (beta caroten): legumele şi fructele de culoare portocalie şi verde – morcovii, dovleacul, mazărea, fasolea verde, broccoli, caisele, piersicile şi dovlecii
  • C: fructe de măceş, coacăze, citrice, ardei, roşii, frunze de pătrunjel, varză de diferite tipuri, cartofi, hrean
  • E: uleiuri vegetale, seminţe încolţite (mai ales de cereale), zarzavaturi: pătrunjel, spanac, salată şi porumb.

Nu uitaţi de exerciţiile fizice

Nu merită să ne petrecem întreaga vară întinşi ore în şir pe plajă. E mult mai bine să ne folosim timpul liber prestând activităţi fizice. Petrecându-ne timpul cu familia, în mişcare, nu numai că ducem un mod de viaţă mai sănătos, dar avem şi ocazia de a vizita diverse locuri interesante.

Să aplicăm principiile dietei uşoare

Nu este uşor să ne păstrăm energia în cursul unei lungi şi fierbinţi zile de vară. Digestia durează mai mult şi, pentru a nu suprasolicita organismul, să evităm mâncărurile greu de digerat, care rămân pentru perioade lungi în stomac. Se recomandă alegerea produselor uşor digerabile cu un conţinut înalt de substanţe nutritive
.

Principalele reguli ale dietei uşor digerabile sunt:

  • evitarea alimentelor grase (cărnuri grase, mezeluri, sosuri)
  • evitarea mâncărurilor prăjite, în special a celor făcute în friteuză
  • consumarea de mâncăruri fierte, în special a celor fierte în aburi, înăbuşite, fripte în folie
  • evitarea ciorbelor grase, drese cu smântână sau cu jumări
  • evitarea condimentării excesive

Meniu

Mic dejun:
cereale cu lapte, o chiflă întregală cu telemea de vacă şi arpagic, ice tea cu lămâie
Gustare:
salata de fructe
Prânzul:
piept de pui fiert înăbuşit cu sos de roşii, spanac fiert, suc de morcov şi măr, apa cu suc de lămâie şi un cub gheaţă
Gustare de după-amiază:
lapte bătut cu fructe de pădure
Cina:
felii de pâine întegrală, ouă fierte moi, caise, ceai
Mănâncă puţin, dar des
Consumarea cu regularitate de mese modeste îi asigură organismului atât cantitatea necesară de energie cât şi un pasaj intestinal eficient. Stomacul funcţionează mai bine atunci când cantitatea de alimente este redusă, ea putând fi digerată îm mod continuu. Dacă însă am consuma, la sfârşitul zilei, o masă copioasă ce ţine loc şi de prânz, şi de cină, alimentele vor rămâne în stomac mai mult timp, cauzând balonări, hiperaciditate şi o senzaţie de digestie grea. De aceea se recomandă consumarea de 4-5 mese mai mici, în timpul zilei, la intervale de 3-4 ore.
, , , , , ,