Dieta de toamnă – cum evităm kilogramele în plus

Sănătos

Cu toții știm că toamna ne oferă o paletă vastă de ingrediente și mâncăruri mai consistente, care necesită mai mult timp de preparare. Prin urmare, tendința de a mânca mai multe mâncăruri gătite nu întârzie să apară, precum și luarea în greutate cu câteva kilograme. Principalul motiv sunt caloriile în plus pe care le consumăm, odată cu venirea sezonului rece, precum și reducerea consumului de lichide.

Legume pentru anxietate, fructe pentru forță

Combaterea depresiei de toamnă poate fi evitată consumând cu încredere legume, și asta grație aportului de Vitamina C, beta-caroten și acid folic pe care acestea le au, reușind astfel să ne mențină sănătoși. De aceea, mai jos, veți găsi o listă cu legumele ce nu trebuie să lipsească din meniul de toamnă:

  • Broccoli – Vitamina C, acid folic, Vitamina K, fier, postaiu;
  • Varză roșie – Vitamina C, acid folic, Vitamina K;
  • Varză de Bruxelles – Vitamina C, beta-caroten, acid folic;
  • Varză chinezească – Vitamina C, beta-caroten, acid folic, fier, potasiu;
  • Conopidă – Vitamina C, acid folic, Vitamina K, fier, postasiu.

De asemenea, este recomandat să consumați varză murată, spanac, salată verde, dovlecel, ardei și vinete. Și, pentru a te bucura de vitaminele și mineralele pe care aceste legume le au, cel mai bine este să le mănânci raw (fără prepararea lor la foc) sau la abur. Toamna, foarte bogate în vitamine sunt și fructele care îți vor întări organismul pentru iarna ce urmează. De exemplu, este recomandat să mănânci zilnic mere, portocale, kiwi, măceșe sau orice fruct de pădure.

Nu uita de mișcare!

Odată cu venirea toamnei, devenim din mai puțin activi, principalul motiv fiind lumina zilei care scade din ce în ce mai mult în perioada aceasta. Recomandarea noastră este să nu renunțați la mișcare în totalitate, apelând la alternative precum mersul la sală sau dvd-urile cu exerciții de aerobic. 

Atenție la calorii și porții

Chiar dacă încet, încet, salatele proaspete dispar din meniul zilnic, în locul lor făcându-și loc mâncărurile calde, porțiile acestora nu trebuie să crească, deoarece, în caz contrar, kilogramele nu vor înceta să apară. Bucurați-vă de noul sezon, însă fiți atenți la porțiile consumate.

Hidratati-va suficient!

Vara, când temperaturile sunt foarte ridicate, bem apă în cantități mult mai mari decât în sezonul rece. Însă nu uitați că pielea și organismul nostru necesită hidratare continuă, indiferent de anotimp. Așadar, încercați pe cât posibil să vă hidratați corpul și toamna, pentru a evita aportul de calorii.

Ziua 1

Fruct:
măr

Mic-dejun:
ovăz cu iaurt, stafide și sirop de arțar

Prânz:
file Sole Florentine, morcovi la abur, sfeclă cu un strop de ulei de măsline, suc de lămâie și sare de mare

Snack:
Granola

Cină:
Lasagna, salată verde cu oțet aromatic

Snack:
măr copt

Ziua 2:

Fructe:
struguri

Mic-dejun:
orez cu compot de caise și prune

Snack:
semințe de dovleac

Prânz:
cartof copt cu brânză tofu, morcov gratinați, salată de varză roșie și albă cu oțet aromatic, semințe de floarea-soarelui și ou fiert.

Snack:
prune uscate

Cină:
orez brun cu fasole; broccoli și conopidă la abur

Snack:
măr copt