Dieta de primăvară

Frumos

La trecerea dintre iarnă şi primăvară organismul nostru are nevoie de mai multe vitamine şi de curăţire.

Energia de primăvară

După Sărbătorile de iarnă ne simţim greoi, lipsiţi de energie şi avem probleme cu pielea. În acest caz merită să încerci dieta uşoară de primăvară, care în şapte zile îţi va înnapoia buna dispoziţie.

Dieta de primăvară

A mânca îndelung încet şi cu grijă

Un rol important îl are tehnica de mestecare a mâncării: fiecare bucată trebuie mestecată îndelung şi bine şi trebuie însoţită de lichide.
Nu trebuie consumată întreaga porţie dacă simţiti o uşoară saturare. Acest lucru va permite liniştirea rapidă a foamei.
Legumele trebuie date prin răzătoare cu orificii mici: morcovsfeclă roşie, nap, gulie, ridichii. Prin orificiile mari trebuie rase dovlecelul verde şi anghinarea. Se taie în fâşii subţiri varzaceapacastraveţii, mărarul şi ţelina.

În schimb se taie în fâşii groase dovlecelul verde, roşiile, ardeiul şi spanacul. Legumele mărunţite ajută organismul să folosească cât mai multe din vitaminele şi componentele minerale conţinute.

Dieta de primăvară

Dieta de curăţire

Dieta nu este destinată slăbirii, ci are ca ţel curăţirea organismului de substanţele nocive. Poate fi repetată de 3-4 ori în decursul anului. Dieta constă în consumul de produse cu conţinut redus de proteine, iar la baza sa stau produsele bogate în hidraţi de carbon compuşi şi fibre digestivă. Trebuie limitat consumul de grăsimi şi zahăr.

Dieta de primăvară

Exemplu de meniu:

Mic-dejun I
La alegere se poate mînca pâine crocantă (3 felii), 40 g de chiflă integrală, salată de crudităţi sau fulgi de cereale cu măr ras şi legume. Se bea în schimb cafea sau ceai fără zahăr
Mic-dejun II
40 g chiflă integrală şi un pahar de suc de legume fără zahăr
Prânz
Buchiet de legume crude
Gustare de după-amiază
40g chiflă integrală şi o cană de suc de legume fără zahăr
Cină
La alegere se pot mânca 2 cartofi medii fierţi în coajă, o farfurie mică de crudităţi sau supă de legume.
Gustare înainte de somn
40g chiflă integrală şi un pahar de suc de legume fără zahăr
După primele două zile meniul trebuie lărgit cu lapte şi produse lactate (se recomandă 15 g de proteine zilnic). Pentru a ajuta efectul de curăţire al dietei, este necesar să beţi minim 2 litri de apă minerală negazoasă zilnic.
Curaţia nu poate dura mai mult de 7 zile datorită conţinutului redus de proteine şi acizi graşi.

, , , , ,