Dieta Clinicii Mayo

Frumos

Principala recomandare a Clinicii Mayo este consumarea de ouă şi de crudităţi.

Dieta durează 14 zile, iar meniul este săptămânal.

Legume şi ouă

Clinica Mayo specializându-se printre alte în tratatea obezităţii a creat programul propriu, care este bazat pe două produse de slăbire: ouă şi legume.
dieta clinicii mayo legume şi ouă

Recomăndările importante ale Clinicii Mayo

Rezultatele regimului sunt vizibile imediat dar, din păcate, trebuiesc consumate aceleaşi alimente, pe toată durata de timp. În timpul celei de-a doua săptămâni, meniul trebuie uşor modificat, dar totuşi vom consuma aceleaşi alimente în fiecare zi.

Respectă regulile obligatorii

Dieta Clinicii Mayo are câteva principii de bază. În fiecare zi trebuiesc consumate 4 – 6 ouă şi băuţi 2 litri de lichide. Aceste lichide pot fi ape minerale, ceaiuri de plante, cafea sau ceai negru slab. Trebuie evitată sarea, zahărul, lactatele grase, legumele păstăioase, fructele şi alcoolul. Dintre legume se recomandă: salata verde, morcovii, broccoli, castraveţii şi roşiile. Pentru a obţine un efect mai bun, merită eliminate din meniu produsele cum ar fi cartofii, cărnurile grase, dulciurile, sucurile de fructe şi băuturile carbogazoase.

Atenţie la colesterol

Merită însă ştiut că fiecare ou conţine până la 250 mg de colesterol. Această cantitate constituie doza maximă zilnică de colesterol, admisă pentru un om adult.

Ouăle îţi vor asigura proteine din belşug

Ouăle conţin multe proteine de înaltă calitate. Aceste proteine mai sunt numite şi „proteine ideale”. Organismul uman le asimilează în proporţie de aproape 100%. Consumul de astfel de proteine în mari cantităţi stimulează arderile interne, activează căile metabolice şi face ca arderea grăsimilor să decurgă cu mai mare uşurinţă. În plus, ouăle conţin un mare număr de componente minerale.

Să nu uiţi niciodată de legume

Al doilea element fundamental din dieta Clinicii Mayo îl constituie legumele, care ne aduc vitaminele şi mineralele indispensabile. Aceste substanţe sunt absolut necesare pentru o bună şi eficientă funcţionare a proceselor metabolice. Un alt motiv pentru a consuma legume este prezenţa fibrelor, care sunt favorabile menţinerii unor mişcări peristaltice corecte, regularizează scaunul şi ne ajută să ne debarasăm de toxine. Fibrele elimină din organism radicalii liberi, deopotrivă cu metalele grele şi cu acizii. Ele sunt deosebit de importante pentru oricine urmează un regim, deoarece îşi măresc volumul în stomac, după ingestie, eliminând senzaţia de foame.

 

7 zile din prima săptămână:

Micul dejun:
2 ouă fierte, tari, o ceaşcă de cafea neagră.
Prânzul:
2 ouă fierte, tari, 200 g legume fierte.
Cina:
2 ouă fierte, tari sau 150 g carne prăjită, o căpăţână de salată cu suc de lămâie.

7 zile din a doua săptămână:

Micul dejun:
o ceaşcă de cafea neagră, o felie de pesmet.
Prânzul:
150 g care prăjită, o ceaşcă de morcovi daţi pe răzător, cu suc de lămâie.
Cina:
2 ouă fierte, tari sau 100 g şuncă slabă, 150 g iaurt degresat
, , , ,